środa, 9 kwietnia 2014

Na okrągło...

Kluski śląskie

Któż z nas nie pamięta tego dania chociażby z dzieciństwa? Przed oczami mam obraz mojej babci formującej zgrabnie te kuleczki gdy miałam kilka lat.... Dlatego postanowiłam przywołać ten tradycyjny smak co spotkało się z ogromną radością mojego Kochanego Zjadacza wszystkiego co ugotuję :)

Składniki :
  • ziemniaki ( ilość zależna od potrzeb)
  • mąka ziemniaczana ( ok.1/4 ilości ugotowanych ziemniaków)
  • 2 jajka
  • sól, pieprz, gałka muszkatołowa
Wykonanie:

Ziemniaki ugotować i przepuścić przez praskę. Najłatwiej zrobić to, gdy sa jeszcze ciepłe.
W misce ugnieśc dłonią ziemniaki i zrobić miesjce na mąke ziemniaczaną. Przyznm szczerze, że ja robilam to na tak zwane oko :) Miałam dość dużo ziemniakow, zatem maki dodałam prawie pól na pół.
Następnie, wbić jajka i dodać przyprawy. Masę bardzo dokładnie wymieszać i wygnieść rekami, aby nie było grudek. Masa ma być zwarta i nie kleić się do rąk.
Na podsypaną lekko mąką stolnicę formować kuleczki, robiąc w środku dziurkę.
Wkładać do osolonej gotującej się wody. Gotować ok. 5 minut do wypłynięcia.
Podawać ciepłe z sosem lub gulaszem.
Moja wersja jest z gulaszem z mięsa wieprzowego.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz