środa, 14 maja 2014

Czas na koperek!!!

Zupa koperkowa 

Moja ulubiona zupa z czasów dzieciństwa. Nie wiem dlaczego tak rzadko ją robię, bo sezon na koperek już trwa i można się rozkoszować jego świeżym zapachem...czas to zmienić :)
 Ja dziś postanowiłam podać tą aromatyczną zupę z kluskami kładzionymi.

Składniki:
  • kostka bulionowa, skrzydełko
  • koperek
  • śmietana 
  • sól, pieprz
Składniki na kluski kładzione :
  • 120ml mąki
  • 1 jajko
  • 4 łyżki wody
  • sól 

Zagotować bulion z kostki i 1 skrzydełka drobiowego, można dodać marchewkę. Do gotującego się bulionu dodać posiekany pęczek koperku i zagotować ok. 5 minut. W tym czasie zrobić ciasto na kluski kładzione i można je gotować od razu w zupie. Ja tak zrobiłam i na małą łyżeczkę nakładałam odrobinę ciasta i palcem zsuwałam do zupy. Po kilku minutach zupę należy ściągnąć z ognia i wymieszać w niej zahartowaną śmietaną. Przyprawić do smaku solą i pieprzem.



1 komentarz:

  1. Bardzo lubie wszystko z dodatkiem koperku, a czasami wystarczy mi zanurzyć nos w świeżym pęczku :)

    OdpowiedzUsuń