piątek, 16 maja 2014

Porządki w lodówce

Zapiekanka "śmieciowa"

Najbardziej cieszy mnie coś zrobione z pozornie niczego, czyli moment gdy z różnych pozostałości w lodówce udaje mi się wykonać całkiem pyszne danie. Na pewno każdemu zdarza się taka "zbieranina" różnych produktów, których szkoda nam wyrzucić a nie bardzo wiadomo co z nich zrobić.
Podpowiadam !!! Zapiekankę :)
Do mojej zapiekanki użyłam ziemniaków, pieczarek, cebuli , sera żółtego i ...pulpetów. Tak, pulpety zrobione z mięsa mielonego i zatopione w sosie, na które już nikt w domu nie miał ochoty w takiej postaci a nie były zepsute!!!! Żeby nikt mnie tu nie posądził, wszystko było jadalne i smaczne a dowodem tego jest to, że o tym teraz piszę a Ukochany nie może się dziś doczekać dokładki :)

Składniki :

  • ziemniaki
  • pieczarki 
  • cebula
  • czosnek
  • ser żółty
  • przyprawy : sól, pieprz, oregano
do sosu beszamelowego :
  • 3 łyżki masła
  • 4 łyzki mąki
  • szklanka mleka
  • gałka muszkatołowa
Wykonanie :

Zaczynamy od ugotowania ziemniaków i wystudzenia ich. W międzyczasie kroimy pieczarki i cebulę oraz ścieramy na tarce ser żółty. Wystudzone ziemniaki kroimy w plastry na brytfankę do zapiekania, na nie nakładamy mięso ( tutaj, moje rozdrobnione pulpety z dodatkiem czosnku), następnie pieczarki i cebulę. Na wierzch układamy drugą warstwę ziemniaków. Zaczynamy nagrzewać piekarnik i zabieramy się za zrobienie sosu beszamelowego. Masło roztapiamy i podgrzewamy z mąką a następnie dodajemy po kilku minutach mleko i przyprawy cały czas szybko mieszając by nie powstały grudki. 
Zalewamy naszą zapiekankę sosem i wkładamy do piekarnika na 180-200 stopni.
Pod koniec pieczenia posypujemy startym żółtym serem.
Tak naprawdę dowolność łączenia składników jest nie ograniczona stąd moja nazwa tej potrawy - "śmieciowa":) Smacznego!!!






1 komentarz:

  1. zapraszamy do nowego agregatu blogów ze wszystkich kategorii tematycznych. Dołącz bloga do kategorii kulinaria. Adres www.zblogowani.pl

    OdpowiedzUsuń