piątek, 24 lipca 2015

Kalafior inaczej

Placki z kalafiora z żółtym serem

Kalafior jak dla mnie, to warzywo dość nudne...przynajmniej takie było do tej pory. Nie specjalnie przepadam za ugotowanym kalafiorem a szczególnie za jego zapachem podczas gotowania. Jeśli ma ktoś jakiś niezawodny sposób na ten zapaszek to chętnie się o nim dowiem :)
Tak czy inaczej, placki z kalafiora to świetne ożywienie tego dnia.Szybko, smacznie i zdrowo.

Składniki:

1 średni kalafior
2 jaja
50 g sera żółtego
4 kopiate łyżki kaszy manny
1 duża cebula
1/3 łyżeczki soli
pieprz
przyprawy według uznania np. papryka, chilli, zioła,
dodatki  np. zielona cebulka
bułka tarta
olej


Kalafior ugotować do miękkości i rozgnieść na pure. Odsączyć z nadmiaru wody.
Cebulę podsmażyć na złoto i dodać do masy z kalafiora, następnie wbić jajka i wsypać kaszę mannę.
Dodać przyprawy i dodatki wedle uznania. Odstawić  na ok. 20 min. do napęcznienia kaszy manny.
Potem dodać starty ser żółty.
Ja zamiast panierować kotlety, dosypałam trochę bułki tartej do masy i  w ten sposób smażyłam placuszki na rozgrzanym oleju.
Fajnie smakują za równo z dodatkiem ketchupu jaki i kleksem śmietany albo saute.







8 komentarzy:

  1. Interesujaca propozycja I warta wyprobowania!Jeszcze w takiej postaci nie jadlem kalafiora a lubie go w tradycyjnym daniu okraszonym bulka tarta w topionej margarynie z dodatkiem jajka sadzonego + mlode ziemniaczki.
    Podziwiam inwencje autorki przepisu i jak zawsze skorzystam z pomyslu na letni obiadek.

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo fajny pomysł na niebalne podanie kalafiora!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, jestem fanka wszelkich warzywnych placuszków. Te z pewnością też wypróbuję. Pozdrawiam www.megipegiwkuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale fajne placki, muszą być obłędne, nie widziałam takich.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja już skorzystałam z tego przepisu i naprawdę warto, super przepis na lekki obiadek.
    j.stanek5@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. No to już mam pomysł na obiad w piątek. Super pomysł☺

    OdpowiedzUsuń