wtorek, 12 listopada 2013

Jak...śliwki w gulasz!!!

Gulasz wieprzowy ze śliwkami

Mówi się, że ktoś wpadł jak śliwka w kompot a moje śliwki wpadły w gulasz i sprawiły, że z potrawy niejako nudnej i oczywistej, stał się daniem niezywkle ciekawym i intrugującym.
Bardzo lubię łączyć przeciwstawne smaki, dlatego śliwki węgierki, które pływały sobie smętnie w zalewie pod pokrywką słoika, postanowiłam utopić razem z mięskiem.
A działo się to tak :

Składniki:

  • 1 kg mięso wieprzowe /gulaszowe/
  • cebula
  • papryka czerwona
  • 2 łyżki przecieru pomidorowego
  • śliwki węgierki
  • czosnek
  • śmietana
  • przyprawy: ziele angielski, gałka muszkatołowa,papryka czerwona, pieprz cayenne,majeranek, cynamon
Mięso z cebulą podsmażamy na patelni, podlewając lekko wodą ponieważ mięso ma się dusić.Posypujemy gałką muszkatołową, dodajemy 3-4 ziarenka ziela angielskiego. Kiedy już trochę zmięknie, dorzucamy drobno pokrojoną paprykę a nastepnie przecier pomidorowy a do tego oczywiście dodajemy pieprz cayenne i zmieloną paprykę oraz czosnek (2 ząbki). No i teraz czas na śliwki. Ja dość drobno je kroiłam i od razu wrzucałam do duszacego się mięsa. Skroiłam około 10 śliwek. Dodałam do całego sosu dwie łyżki soku spod śliwek a na koniec 1 łyżkę smietany. Wszystko doprawiłam jeszcze dwiema szczyptami cynamonu , tak tak cynamonu :) oraz majerankiem.
Gotowy, niezywkle aromatyczny , słodko-pikantny gulasz podałam z kaszą rodzaju pęczak i przyznam był to strzał w dziesiątkę :) 
Od mojegu Ukochanego dostałam wyrazy uznania w postaci przyjemnego mruczenia w trakcie jedzenia, zachwytu i prośbą o dokładkę co dla mnie jest najlepszą pochwałą :)


Życzę Wam smacznego i ciekawa jestem Waszych opini gdy juz sami wypróbujecie.



2 komentarze:

  1. Bardzo dobry gulasz, ja wykorzystałem do niego przecier pomidorowy POMIDORI z Pińczowa, ma bardzo ciekawy smak. Dziękuję za wspaniały przepis, polecam spróbować tej mojej zmiany. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękuję za miły komentarz :)

    OdpowiedzUsuń